RETURNS & REFUNDS

You don’t like an item and want to return or exchange it? No problem. Just send it back to us within 30 days in new condition and in its original packaging. If you return your item(s) please read more about Refunds below.

Please note: There is a difference between the countries and the package size:

  • Bulky packages like our boards, where our service team helps you with returns and
  • Normal packages that can be returned by yourself (for free only in Germany; see specification)

 

KANOA Surfboards belongs to the Gunsails von Osterhausen GmbH Group and therefore returns are handled by Gunsails and you need to ship to Gunsails headquarter, so don’t be confused. Please read the below details very carefully to find the right return option for you. If you are not sure please don’t hesitate to always us first.

FREE Returns within GERMANY

When returning bulky packages that exceed the postal dimensions (all boards and especially long boards above 7ft) and for returns from abroad, please always contact our service team.

For all normal packages (maximum package size for a postal return is 120 x 60 x 60 cm, max. weight: 15 kg) we offer free returns. Please follow the below instructions:

1. Pack it well
Preferably in the original box, remove all old shipping labels to avoid confusion.

2. Fill out the return form
Please print out the return form (by Gunsails GmbH), fill it out and put it in the parcel. If printing is not possible, you can also enclose an informal letter with your address and the reason for return.

3. Create a FREE return label (via Gunsails GmbH)
For smaller packages that can be sent by mail within Germany, you can print a return label here or download it to your smartphone and go to the post office with it. (Maximum package size for a postal return is 120 x 60 x 60 cm, max. weight: 15 kg, shipping within Germany only).

4. Take the shipment to the post office
Drop off your return at the post office or at a DHL store. We will process your return as soon as possible after receiving your shipment.

CLAIM / WARRANTY

If you have a claim about an item, please contact our customer service first. We will find a solution together with you. Please check here the details we need to treat your claim prior to contact us.

Returns from FRANCE

When returning bulky packages that exceed the postal dimensions mentioned below (especially all boards and especially long boards above 7ft) and for returns from abroad, please always contact our service team.

For all small packages please follow the below instructions:

1. Pack the item(s) well
Preferably in the original carton, removing the old shipping label to avoid confusion.

2. Fill out the return form
Please print out the return form, fill it out and put it in the parcel. If printing is not possible, you can also enclose an informal letter with your complete contact information and the reason for return.

3. Postage
You can return with any post or parcel service, please make sure your parcel is sufficiently stamped/pre-paid. Options: “colissimo without signature” or letter rate (if the thickness of the parcel with the packaging is less than 3 cm and its weight less than 3 kg). Unfree returns from abroad will not be accepted.

Please address your parcel to:

GUN SAILS – BP 60032 – 57602 FORBACH CEDEX.

For any question concerning the return of your article, our customer service is at your disposal by chat or mail at aloha@kanoa-surfboards.com

 

Version Française – Retour & Échange

Pour tout colis volumineux comme toutes notres planches ou autres produits dépassant les limites mentionnées ci-dessous, veuillez contacter notre service client pour une demande d’enlèvement par transporteur. Conservez la preuve de dépôt de votre colis.

Un article ou plusieurs articles ne conviennent pas et vous souhaitez le ou les renvoyer pour un échange ou un remboursement ? Pas de problème ! À compter de la réception de votre commande, vous disposez de 30 jours pour nous retourner le ou les article(s) souhaité(s) dans leur état neuf et emballage d’origine.

Pour tous les petits colis, veuillez suivre les instructions ci-dessous. Voici comment procéder le plus simplement possible :

1. Bien emballer le ou les article(s) à renvoyer
De préférence dans le carton d’origine en supprimant l’ancienne étiquette d’expédition afin d’éviter toute confusion.

2. Remplir le formulaire de retour
Nous vous invitons à imprimer et remplir ce formulaire (téléchargeable ci-dessous), puis à le glisser dans votre colis. Si vous ne pouvez pas imprimer, vous pouvez également nous indiquer sur papier libre le motif de votre retour avec vos coordonnées complètes.

3. Renvoyer votre colis par La Poste
En colissimo sans signature ou en tarif lettre (si l’épaisseur du colis avec l’emballage est inférieure à 3 cm et son poids inférieur à 3 kg) à l’adresse suivante :

GUN SAILS – BP 60032 – 57602 FORBACH CEDEX.

Pour toute question relative au renvoi de votre article, notre service client est à votre disposition par chat ou mail à l’adresse aloha@kanoa-surfboards.com

DEMANDE DE GARANTIE


Si vous souhaitez effectuer une réclamation ou une demande de garantie pour l’un ou vos articles, veuillez prendre contact avec notre service client. Voici les éléments que nous avons besoin pour accompagner votre demande :

INTERNATIONAL Returns

When returning bulky packages that exceed the postal dimensions (all boards and especially long boards above 7ft) and for returns from abroad, please always contact our service team.

For all small packages that are not surfboards (maximum package size for a postal return is 120 x 60 x 60 cm, max. weight: 15 kg) please follow the below instructions:

1. Pack the item(s) well
Preferably in the original box, remove all old shipping labels to avoid confusion.

2. Fill out the return form
Please print out the return form (by Gunsails GmbH), fill it out and put it in the parcel. If printing is not possible, you can also enclose an informal letter with your complete contact information and the reason for return.

3. Create a return label (via Gunsails GmbH)
For smaller packages that can be sent by mail within Europe, you can print a return label here by choosing your country for a standardized fee of 15 EUR. This shipping subsidy will be taken out of your refund or billed separately. Please note: Unfree returns from abroad will not be accepted.

4. Postage
Put your return label safely on the box and bring your package to the local post office.

 

For any question concerning the return of your article, our customer service is at your disposal by chat or mail at aloha@kanoa-surfboards.com

 

REFUNDS

OVERVIEW

To be eligible for a refund, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.

There are certain situations where only partial refunds are granted:

  • Products with obvious signs of use.
  • Packaging that has been opened.
  • Any item not in its original condition, is damaged or missing parts for reasons not due to our error.
  • Any item that is returned more than 30 days after delivery.
REFUNDS

Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have checked your returned item. We will also notify you of the approval of your refund. Then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within 1-3 days.

LATE OR MISSING REFUNDS

If you haven’t received your refund yet, contact your credit card company or bank, as it may take some processing time before your refund is officially posted. Should you still have not received your refund yet, please contact us via Chat or at aloha@kanoa-surfboards.com

Version Française – Remboursements

Pour être admissible à un remboursement, votre article doit être inutilisé et dans le même état que celui dans lequel vous l’avez reçu. Il doit également être dans son emballage d’origine.

Dans certaines situations, seuls des remboursements partiels sont accordés :

  • Les produits présentant des signes évidents d’utilisation.
  • Les emballages qui ont été ouverts.
  • Tout article qui n’est pas dans son état d’origine, qui est endommagé ou auquel il manque des pièces pour des raisons qui ne sont pas dues à notre erreur.
  • Tout article qui est retourné plus de 30 jours après la livraison.

 

REMBOURSEMENTS

Une fois votre retour reçu et inspecté, nous vous enverrons un e-mail pour vous informer que nous avons vérifié votre article retourné. Nous vous informerons également de l’approbation de votre remboursement. Votre remboursement sera ensuite traité et un crédit sera automatiquement appliqué à votre carte de crédit ou à votre mode de paiement initial, dans un délai de 1 à 3 jours.

REMBOURSEMENTS TARDIFS OU MANQUANTS

Si vous n’avez pas encore reçu votre remboursement, contactez la société de votre carte de crédit ou votre banque, car il peut s’écouler un certain temps avant que votre remboursement ne soit officiellement affiché. Si vous n’avez toujours pas reçu votre remboursement, veuillez nous contacter par chat ou à l’adresse aloha@kanoa-surfboards.com.